Bilder från igår och idag.

Nu så tänkte jag lägga upp bilderna som är både tagna
från igår och idag. Jag har ju inte berättat vad som har hänt.
Jag tror att jag inte vill gå in direkt på vad det är men jag sov
över på sjukhuset. Där dom tog blodprover och andra saker.
Det är inget allvarligt eller så, utan det är en sak som jag har valt
själv att undersöka.
Det var först bestämt att mamma skulle sova över med mig.
Men eftersom Evelina är så mammaig så skulle hon också vara
tvungen att sova där med mamma.
Så mormor sov över med mig på sjukhuset
Nu kommer lite bilder. Bilderna är inte dom bästa bilderna men dom får duga.
Plus att jag är rädd och nervös.

Först när vi kom in till mitt rum. På bilden så har jag fått bedövningssalva på
armarna.

Sen så stack dom mig. Här så har jag en liten  plastslang i min blodådra.
Och så håller jag min kanin! haha.. nej men att sticka tror jag nog var det jobbigaste.

haha! här så ser ni att dom har tagit bandage runt slangen eller vad man ska säga.

Sen så tog dom blodprov, vill ni veta ungefär hur många dom tog?
Runt 30-40 st!
Fast det gjorde jo inte ont medans dom gjorde det. Och dom tar ju inte så mycket
blod.

Här är ett blodrör med blod i och sen är det en lapp som man tog och satt dit.

Lite suddig bild men här är min snälla sjuksköterska som tog hand om mig.


här kommer bilder från idag. Här är jag och min kära mormor.
 På den här bilden (ovanför) så har jag flyttas till ett behandlings rum där åkte jag
var jag från lite innan kl 08.00 på morgonen tills jag var ungefär som var vid 12.00 tror
jag, eller så var det lite längre.

Ungefär likadan bild.
Ni ser alla saker om jag hade där, om inte så kommer bilder på det som jag hade.

Här är en maskin som visar saker i kroppen.
Den blå linjen visar hur mycket syre jag har i kroppen. 100 har jag som ni ser.
Den vita linjen räknar hur många andeslag jag har i minuten. Det var ganska olika
men på den här bilden så hade jag 19.
Och den högsta linjen som är grön visar hur många hjärtslag mitt hjärta slår i
minuten. Och där visar det 106 slag i minuten.

Här är en sak som jag hade på fingret, det var den som räknade syret.

Och så hade jag tre sånna här runda saker på kroppen.

Och av den här så fick jag drop i ungefär en timme.

här kommer 2 bilder på papperskorgar, jag fyllde typ 2 st med en massa
sprutor och sånt. Varje gång dom skulle ta nytt blodprov så tog dom alltid nya sprutor.
så ja ungefär 2 st fylldes.

Man ser ju några med blod i...

Jag och mormor Jag ser lite trött ut, haha!

Här kommer en video från idag när sjukssköterskan tog
blodprov på mig.


Sådär nu får det räcka. Men nu har ni fått se en liten del av det som har hänt
för mig idag och igår.

Imorgon kommer jag inte till skolan, för jag har ont i magen nu efter,
fryser, har ont i huvedet och är jätte trött. så imorgon
blir en dag som jag ska vila upp mig på.
Nu ska jag sova. Godnatt!


Kommentarer
Postat av: elisabeth

hoppas allt gick bra och hoppas du mår bättre gumman! såg att din mamma ,eller så kanske det var du, hade ringt. måste missat det. vi ses på tors, jag tror jag ringer dig imon! Puusss(L)<3

2010-06-08 @ 22:32:42
URL: http://eeliisaabeth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0